1. Торгова марка, логотип – реєстрація та захист.
Реєстрація торгової марки – це процес подання Вашого логотипу до відділу реєстрації торгових марок до Державного патентного відомства (Національний орган інтелектуальної власності України), за умови необхідності отримання охорони на території України, за національною процедурою. Також існує інший порядок реєстрації бренду – це міжнародна реєстрація торгової марки.
Якщо Ви вже замислюєтеся над юридичним захистом логотипу – рекомендуємо Вам розпочинати процес реєстрації як найшвидше, оскільки ця процедура досить тривала. Але технічно та юридично, Ви не зобов’язані реєструвати товарний знак, щоб використовувати його – оскільки це не «обов’язок», а «право». Торгова марка починає “набувати права” і офіційно стає правовим об’єктом, як тільки вона почала використовуватися на ринку (у виробництві, торгівлі, при наданні послуг). Але, як показує практика, конкуренти «не сплять», і надалі будь-які особи можуть неправомірно використовувати Ваш логотип громадської організації з несумлінною метою, при цьому не порушуючи жодних прав, з юридичної точки зору (якщо у Вас права не захищені або не перебувають у процесі державної реєстрації).
Слід також знати, що найменування або логотип для громадської організації має охорону лише у країні, в якій здійснилась реєстрація. Отже, перед реєстрацією торгової марки Вам варто задуматися про те, в яких країнах Ви хочете використовувати свою назву та логотип, і повідомити про це Вашому юристу заздалегідь. Це має значення навіть у стадії національної процедури отримання прав.
2. Типи громадських організацій.
Типи громадських організацій безпосередньо залежать від безлічі факторів, пов’язаних як з історією їх створення, так і територіально-географічними особливостями їх розташування, специфікою складу учасників, інтересів, базових цінностей, що поділяються та захищаються членами рухів, тощо.
За параметрами громадські організації можна розділити:
- на локальні
- регіональні
- загальнонаціональні
- міжнародні
Разом про те зберігається значимість традиційної класифікації рухів за сферами діяльності. За основними напрямами діяльності виділяються такі поширені типи громадських рухів та організацій:
- екологічні;
- пацифістські;
- конфесійні;
- соціально-професійні;
- історико-культурні;
- соціально-демографічні;
- правозахисні;
- виборчі об’єднання;
- ініціативні рухи громадян.
Як правило, кожна громадська організація має свою назву, і найчастіше логотип, який у неосяжному майбутньому рекомендується зареєструвати, щоб мати охоронний документ державного зразка.
3. Причини, через які слід реєструвати, патентувати назву для громадської організації.
Практичні причини отримання охорони торгової марки для громадської організації – численні.
По-перше, зареєстровані товарні знаки є відмінним фактором стримування. Факт реєстрації назви, що застерігає бажаючих скористатися брендом від таких дій, оскільки у відповідь можуть бути застосовані правові інструменти – позови до суду, заяви до правоохоронних органів, до антимонопольного комітету та інших.
По-друге, багато користувачів, зацікавившись Вашим товарним знаком, починають з пошуку будь-якої особи, компанії, наприклад, у Google пошуку, використовуючи основну назву (як мінімум, її відмінну частину). Таким чином, логотип та найменування Вашої громадської організації в інтернеті суттєво полегшить пошук вашого веб-сайту, або сторінки в соціальній мережі, а отже бренд виконує відмінну функцію. Крім того, в Україні дуже часто при створенні та розміщенні зовнішньої реклами, на ТБ, та в інших випадках від рекламодавця вимагають зареєстровану тм.
По-третє, це найголовніше, державна охорона словесного чи графічного позначення надає право: користуватися самостійно, забороняти або дозволяти використовувати об’єкт інтелектуальної власності будь-яким іншим особам. Це і є основною функцією торгової марки.
Реєстрація торгових марок (назв, лого) важлива для політичних партій, спортивних організацій, музичних груп, навчальних організацій, різних фондів тощо. Реєстрація логотипу – це завжди надійний юридичний захист у переважній більшості конкурентів.
Детальну інформацію про реєстрацію назви, логотипу, торгової марки, Ви можете дізнатися у наших фахівців, всі консультації – БЕЗКОШТОВНО.
4. Контакт
• +38 (067) 44-700-26
e-mail: brand@unite.com.ua
РИБАЛКО Ігор Володимирович, спеціаліст з інтелектуальної власності,
Начальник відділу реєстрації торгових марок патентної фірми «Єдність».
• +38 (068) 160-11-61
e-mail: roma.unite@gmail.com
СУХАРЄВ Роман Станіславович, спеціаліст з інтелектуальної власності.