Ліцензія на європейську торгову марку для Amazon, Allegro, маркетплейсів 2025

Ця стаття може бути корисною для фізичних осіб (резидентів України) власників торгових марок Євросоюзу, країн Європи, які здійснюють діяльність (торгівлю) на європейських маркетплейсах типу Amazon, Allegro через власні компанії. В таких випадках зазвичай контрагент вимагає документ, що підтверджує права на використання в інтернет-маркеті бренду саме юридичною особою, яка здійснює продаж товарів, а логотип при цьому частіше за всього належить фізичній особі. В таких випадках необхідно укласти ліцензію між власником trade mark та підприємством і надати цей документ в Amazon, Allegro, в інші компанії.             

1. Вартість послуг за оформлення ліцензії на торговельну марку Євросоюзу.

Усі наступні ціни зазначені в Євро.   

За складання ліцензії на торгову марку Євросоюзу Європейськими патентними повіреними: 900 EUR без реєстрації Ліцензії, + 200 з реєстрацією. Англійська мова, або дві мови, наприклад: польська і англійська.       

Ціна за складання ліцензійної угоди фахівцями української Патентної фірми «Єдність»:  400+ 200 з реєстрацією. Дві мови англійська та українська.       

Будь-яка із сторін Ліцензії на європейську торгову марку має право самостійно (без залучення посередників) направити підписану ліцензійну угоду на реєстрацію в European Union Intellectual Property Office – EUIPO. Офіційний збір за реєстрацію ліцензійної угоди сплачується на рахунок в Офісу інтелектуальної власності Європейського Союзу.

Можливі додаткові втирати:

– переклад і адаптація, коригування існуючої ліцензії Клієнта, Замовника від 500 €,

– анулювання реєстрації ліцензійної угоди 400.  

2. Загальна інформація і перелік даних для укладання Ліцензійної угоди на торгову марку Євросоюзу.

«Ліцензія на торговельну марку – це договір, на підставі якого власник або заявник,

(далі іменується «власник») торговельної марки (ліцензіар), зберігаючи свого власника, уповноважує третю особу (ліцензіата) використовувати торгову марку в торгівлі або в послугах, згідно з умовами, викладеними в контракті. Ліцензія відноситься до ситуації, коли права ліцензіата в EUTM випливають з договірних відносин з власником. Згода власника або терпимість до використання торгової марки третьою стороною не означає ліцензію» (Інструкції з принципів експертизи в офісі EUIPO, частина «E» – Реєстраційні операції).

Правильно складена та підписана ліцензійна угода на торговельну марку Європи є дійсною без її реєстрації в реєстрі ТМ EUIPO. Тобто реєстрація не є обов’язковою.    

Ліцензія на європейський бренд може бути виключною або невиключною.

Товарний знак ЄС може ліцензуватись:

– для частини або всіх товарів/послуг, для яких він зареєстрований;  

– для всій території Євросоюзу або для окремих країн, навіть міст.

Ліцензія на європейську торгівельну марку може бути платною або безоплатною.

В ліцензійній угоді обов’язково повинні бути зазначені наступні істотні умови договору:

– сторони договору, їх адреси, реквізити, уповноважені підписанти, підписи;   

– сфера дії ліцензії;

– дата укладання і тривалість угоди;

– форма, передбачена реєстрацією, в якій можна використовувати торгівельну марку (логотип);

– обсяг товарів чи послуг, на які видано ліцензію;

– територія дії договору (весь ЄС  чи обрані території); 

– умова щодо контролю якості вироблених товарів чи наданих послуг, що надаються ліцензіатом.

Додатково можуть бути зазначені будь-які інші необхідні умови, наприклад:

– сума та порядок оплати роялті;

– права, обов’язки сторін (ліцензіата, ліцензіара); 

– ретельно визначені способи виробництва товарів чи надання послуг;

– умови дострокового припинення ліцензії;

– будь-які інші умови – гарантії, відповідальність сторін, захист прав, персональні дані.  

Укладений і підписаний ліцензійний договір вступає в силу від дати його підписання.

Після підписання будь-яка із Сторін має право надати копію цього документу для контрагентів, наприклад – для Amazon, Allegro, інших маркетплейсів, підприємств, організацій, установ.    

Ліцензійний контракт на товарний знак Євросоюзу має бути оформлений, як мінімум, однією з офіційних мов Офісу – англійською, французькою, німецькою, італійською або іспанською. Такий документ може бути одночасно оформлений і іншою мовою. 

Реєстрація ліцензії – торгова марка – маркетплейс

3. Реєстрація ліцензії на European Union trade mark

Існує 3 (ТРИ) можливі типи заявок на реєстрацію ліцензії в реєстрі European Union Intellectual Property Office (EUIPO):

– Ліцензіат (одержувач ліцензії) може подати заявку на реєстрацію документів в реєстрі EUIPO, надавши ліцензійну угоду. Ліцензіар (власник торгової марки) зобов’язаний і повинен прийняти факт такої заявки до EUIPO від імені Ліцензіата, і він одержить інформацію і копію такої заяви від Офісу.

– Ліцензіар (надавач ліцензії) також має право самостійно подати заявку на реєстрацію документів, надавши контракт, заяву і згоду на реєстрацію ліцензії до EUIPO.

– Можливе підписання заявки на реєстрацію ліцензії одночасно двома Сторонами; у цьому випадку підписи обох сторін на документі і є підтвердженням ліцензії.

Заявку на реєстрацію ліцензії EU trademark можна подати першою або другою мовою заявки. Заявка на реєстрацію ліцензії на зареєстрований EUTM повинна бути подана однією з п’яти мов Офісу, а саме: англійською, французькою, німецькою, італійською або іспанською.

Заява про реєстрацію вважається неподаною до сплати збору. Сума цього збору становить 200 євро за кожну EU TM, стосовно якої подається запит на реєстрацію.

Для Сторін угоди реєстрація і внесення ліцензійного договору до Реєстру ТМ ЄС не є обов’язковим.

Проте (на думку європейських патентних повірених ) така реєстрація має особливі переваги: Ліцензіат може більш ефективно захищати марку у разі офіційних спорів (в тому числі й з Ліцензіаром); зареєстрований Ліцензіат має право бути заздалегідь поінформованим власником торговельної марки (Ліцензіаром) про свій намір відмовитися від торговельної марки, якщо ліцензія, речове право, стягнення або провадження у справі про банкрутство для або проти торгової марки Європи внесене до Реєстру EUTM;  Офіс інтелектуальної власності Європейського Союзу обов’язково повідомить Ліцензіата відповідно про наближення закінчення терміну реєстрації принаймні за шість місяців.

Цікавим та незвичайним є те, що ліцензія на торгову марку Євросоюзу може бути подана одночасно із заявкою на реєстрацію цієї тм, або пізніше у період, коли бренд ще не зареєстрований остаточно (що э неможливим в Україні та в інших країнах світу).

«Що стосується заявок на реєстрацію EU TM, ліцензія буде знаходитися, і зазначена у файлах, які зберігаються в Офіс по відповідній заявці на цю торговельну марку Євросоюзу» (Rule 33(4) EUTMIR).

«Коли знак буде зареєстровано, то ліцензію буде опубліковано в European Union Trade

Marks Bulletin та включено до Реєстру торгових марок Європейського Союзу» (Article 87(3) EUTMR, Rule 85(2) EUTMIR).

Будь-які зміни щодо зареєстрованої ліцензії також будуть опубліковані.

Реєстрація торговельної марки

4. Контакти, консультації (безкоштовно):

Сухарев Роман

+ 38 097 10 111 60 (Viber, Telegram), roma.unite@gmail.com

Сухарев Станіслав, патентний повірений України № 427

+ 38 067 209 78 89 (Viber, Telegram, WhatsApp, Signal) patent@unite.ua