Бренд, логотип, назва – невід’ємна частина будь-якого прогресуючого бізнесу. Торгові мережі діляться на безліч різних груп товарів, починаючи від торгової мережі акумуляторів до автомобіля, закінчуючи глобальними мережами гіпермаркетів та інтернет-магазинів. Кожна торгова мережа має власну торгову марку, а точніше, «сервісний знак», оскільки «торгівля» – це не «товар», а послуга. Але на практиці супермаркети одночасно мають і «сервісний знак» та власні «торговельні марки» для своїх товарів.
У цій статті дуже коротко викладено інформацію про реєстрацію торгових марок, сервісних знаків та захист інтелектуальної власності для мереж магазинів.

Коротка інформація про етапи реєстрації торгової марки для торгової мережі, супермаркету, магазину:
• Стандартна процедура реєстрації ТМ триває до 16 – 18 місяців;
• Прискорена процедура реєстрації ТМ триває до 8 місяців;
• Перед реєстрацією торгової марки необхідно провести державний пошук торгових марок за базами Укрпатента та за міжнародними знаками, які поширюються на територію України (державна послуга);
• Процедура реєстрації умовно поділяється на: оформлення та подання заявки; оплата державних мит; формальна експертиза; кваліфікаційна експертиза; рішення експерта про реєстрацію торгової марки (або про відмову в реєстрації), публікація та видача державного свідоцтва; внесення відомостей про зареєстрований знак до державного реєстру.

РЕЄСТРАЦІЯ ТОРОВОЇ МАРКИ ДЛЯ ТОРГІВЕЛЬНОЇ МЕРЕЖІ ЗАРАЗ

Рекомендації по етапам реєстрації торгової марки для торгової мережі, супермаркету, магазину:
• Реєструвати торгову марку ефективніше і в чорно-білому варіанті, і конкретному кольоровому рішенні – така «подвійна» реєстрація дозволить посилити юридичний захист під час спроб недобросовісного використання, копіювання третіми особами Вашої торгової марки у різних відтінках, кольорах; чорно-біла тм “захищає” форму знака, його написання, кольорова тм “сильніше” захищає візуальне сприйняття бренду.
• У процесі реєстрації торгової марки здійснити додаткову реєстрацію авторських прав на художнє зображення логотипу – «картинку, малюнок, дизайн» (якщо вона існує). Це комплексно посилить захист Вашої інтелектуальної власності «зображення логотипу», і Ви отримаєте додатковий Державний документ – свідоцтво про реєстрацію авторського права на дизайн логотипу (навіть раніше, ніж свідоцтво на торгову марку), оскільки реєстрація «авторського права» триває 3 місяці. Додаткова реєстрація дуже зручна для тотожних зображень «головної» торгової марки, наприклад торгова марка в трьох колірних гаммах. ДОДАТКОВА РЕЄСТРАЦІЯ АВТОРСЬКОГО ПРАВА.
• У деяких випадках, для реєстрації, рекомендується «розділити» торгову марку на словесний елемент та на «графічний», отримати як мінімум дві реєстрації – це дозволить використовувати ТМ у різних варіантах.
• Також у деяких випадках, для реєстрації та подальшого використання, рекомендується реєструвати знак (як мінімум, словесну частину) різними мовами (або різні варіанти транслітерації написання).

Вартість реєстрації торгової марки для торгової мережі, супермаркету, магазину під ключ:
• Стандартна реєстрація торгової марки – від 9 900 грн.;
• Прискорена реєстрація торгової марки – від 17000 грн.;
• Вартість додаткової реєстрації авторських прав на зображення – 4000 грн.