• Відсутність попереднього пошуку.

Найпоширенішою практикою при спробах реєстрації торгової марки в інших країнах є відсутність інформації та досліджень щодо можливих вже існуючих тотожних чи схожих позначень на територіях інших держав. Дуже часто ми чуємо від наших клієнтів повідомлення про те, що вони вже «добре погуглили і такої ж торгової марки у світі не виявили». Іноді це справді так і є, і в такому разі заявка успішно проходить експертизу – отримує охорону.
Але дуже часто за результатами подальшої патентної державної експертизи (навіть після того, як «погуглили») з’ясовується, що в даній державі вже є зареєстровані такі самі або схожі назви, логотипи, і клієнт отримує «відмову реєстрації торгової марки, яку раніше вже
«погугливши». Відбувається це з причин того, що офіційна, реальна інформація державних реєстрів різних країн про товарні знаки не є абсолютною відкритою і доступною для звичайних пошукових систем. Таким чином, google або інший пошуковик не досліджують і не показують дані реєстрів величезних баз даних торгових марок у різних державах (бо у подібних систем інші функції). І тому існують інші інструменти, алгоритми досліджень.

Міжнародна процедура реєстрації торгової марки не є дуже «дешевою» з оплати, але й не можна сказати, що вона надто дорога. Набагато «дорожчий, і болючіший» факт відмови у реєстрації та неможливість використовувати бренд на території якоїсь держави. Таким чином, інформація про «чистоту» назви, логотипу на етапі «перед реєстрацією» є дуже важливою для ухвалення рішення – «виводити» даний бренд у цій або іншій країні, або ж є ризики потрапити під чужі права власників товарних знаків.

Чи можливо уникнути такої ситуації? Як це зробити?
Насамперед ми радимо хоча б на ключових, важливих територіях реєстрації та майбутнього використання торгових марок замовляти попередній пошук у місцевих патентних повірених. Зрозуміло, що за це потрібно платити, але ніхто інший, крім досвідчених патентних фахівців конкретної держави чи регіону не зможе адекватно провести подібний пошук, проаналізувати його результати та надати для Вас консультації, поради щодо «імовірності та шансів успішної реєстрації торгової марки».

  • Використовуйте для пошуку офіційні бази патентних відомств.

По-друге. Якщо Ви не бажаєте оплачувати пошук назв, логотипів національним спеціалістам, а все-таки бажаєте самостійно зробити дослідження, то для пошуку необхідно використовувати не звичайні пошукові сервіси, а спеціальні офіційні бази даних торгових марок – міжнародні, регіональні, національні. Наприклад, якщо Ви плануєте реєстрацію товарного знака США, то потрібно шукати схожі назви, як мінімум, у базах trademarks US, та у базі міжнародних знаків WIPO, які поширюють свою дію на територію Сполучених Штатів. Крім того, на території США дуже бажано перевірити також реєстри назв юридичних осіб, доменні імена зони .us. Якщо Ви плануєте реєструвати торгову марку Німеччини, то обов’язково потрібно шукати в трьох джерелах: національні бренди Німеччини; Євросоюзу; міжнародний реєстр WIPO, при цьому не забуваємо, що у Німеччині потрібно шукати не лише англійське написання назви знака, а й німецьке. Всі ці дії можливі, коли патентне відомство конкретної країни надає реєстри торгових марок англійською або іншою доступною мовою. Але, через мовні та лінгвістичні особливості, можливість подібних самостійних пошуків тм не поширюється на такі території як: Китай, Корея, Японія, Індія, держави Середньої Азії, Близького Сходу, Кавказу, Африки, Латинської Америки, та багато інших, де без послуг місцевих патентних повірених пошук просто неможливий.

  • Робіть пошук із «національних» пошукових систем.

Третя порада, якою рекомендуємо скористатися. Якщо вже Ви «гуглите» торгові марки в інших країнах, то робіть це хоча б із «регіональних google», а не з «української», та використовуйте, окрім англійської, національну мову пошуку. Наприклад, якщо Ви шукайте позначення (назва, слово, логотип) у Польщі, то використовуйте польський гугл, він повинен мати розширення .pl, і використовуйте при пошуку англійське написання Вашої тм, а також обов’язково варіант написання цього позначення польською мовою. Практика показала, що результати таких пошуків значно відрізняються від звичайного використання пошукових систем із українських доменних зон.

  • Створюйте оригінальні нестандартні слова для ваших брендів.

Четвертий фактор, який може значно вплинути на успішну реєстрацію торгових марок в інших країнах (Україна, в тому числі) – вигадуйте оригінальні бренди та їх написання. Наш багаторічний досвід показав, що в таких країнах, як Китай чи США отримати права та охорону на прості словникові слова, словосполучення практично неможливо – все вже давно зареєстровано у тому чи іншому вигляді. Якщо, наприклад, державний реєстр «торгівельних марок» України містить кілька сотень тисяч діючих знаків, то в Китаї це – мільйони (більше 10 000 000). Відповідно, чим креативніша і незвичайніша словесна частина бренду, і чим оригінальніший дизайн логотипу, тим більше шансів успішно «пройти» патентну експертизу в Китаї, США, інших країнах. Крім того, максимальна «оригінальність» назви або лого компанії, товару, послуги, дозволить власнику легше, простіше, швидше, дешевше, як мінімум:

  • доводити та припиняти несумлінні спроби порушення прав на торгову марку іншими особами;
  • викликати «асоціації, що запам’ятовуються» у клієнтів, споживачів;
  • оптимізувати СЕО для пошукових запитів своїх веб-сайтів, сторінок у мережах;
  • просувати свій бренд серед конкурентних товарів, послуг.

Таким чином, при створенні та подальшій реєстрації торгових марок для ринків інших країн рекомендується:

  • вигадувати максимально оригінальні несловникові слова, словосполучення;
  • створювати оригінальний художній дизайн логотипу;
  • здійснювати попередні дослідження брендів інших країн за допомогою патентних повірених;
  • використовувати для самостійних пошуків офіційні бази даних національних патентних відомств, що цікавлять, міжнародні реєстри, регіональні пошукові системи;
  • при пошуку використовувати не тільки латинську (англійську) варіант написання, а й національну мову країни, в якій досліджується торгова марка.