Реєстрація міжнародної торгової марки – помилки (частина 2, листування).
1. Загальна інформація.
Якщо Ви вже подали на реєстрацію міжнародну торгову марку, слідкуйте уважно за поштою та повідомленнями, які можуть стосуватися цієї процедури. При оформленні заявочних документів вказуйте Ваш реальний email та діючу поштову адресу. Регулярно перевіряйте навіть спам в електронній пошті – туди іноді потрапляють повідомлення від Міжнародного бюро WIPO.
Вам можуть надіслати повідомлення наступного характеру:
– надходження заявки;
– необхідність оплати;
– зарахування оплати;
– внесення виправлень;
– припинення дії заявки;
– реєстрація та публікація торгової марки у міжнародному реєстрі;
– розсилання інформації про торгівельну марку до інших країн;
– факт реєстрації у конкретній державі;
– попередня відмова у реєстрації у певному регіоні;
– реакція патентного експерта на Ваші аргументи, спрямовані проти «відмови у реєстрації»;
– необхідність (можливість) продовження дії торгової марки;
– інші подібні документи.
2. Повідомлення Укрпатенту.
Міжнародна торгова марка насамперед оформляється та подається до Національного органу інтелектуальної власності «Укрпатент», який перевіряє
– відповідність міжнародної тм з первинною українською торговельною маркою (на підставі якої оформлено міжнародний бренд);
– оплату національного мита;
– правильність заповнення документів для WIPO (форм заяв, декларації, довіреності).
У процесі цієї першої перевірки експерт Укрпатента може виявити (у більшості випадків виявляє) невідповідності, помилки та надсилає запит-повідомлення з пропозицією: виправити помилки, сплатити мито, змінити інформацію.
На такі запити потрібно відповідати обов’язково !!!
Якщо відповіді не буде, або вона буде не своєчасною, то:
– заявка буде відкликано, відхилена, зупинена;
– може бути «втрачено» дату подання заявки, пріоритет;
– сплата мита не повертається.
3. Повідомлення WIPO.
Після першої перевірки Укрпатент надсилає заявку у Міжнародне бюро Всесвітньої Організації Інтелектуальної Власності (Женева).
ВОІВ обов’язково здійснює другу перевірку заявки на торгову марку, як мінімум:
– правильність оформлення та наявності всіх документів;
– відповідність переліку товарів/послуг загальноприйнятої міжнародної термінології;
– оплату міжнародного мита;
– відповідність формальним правилам оформлення міжнародних заявок.
Найпоширеніші запити з ВОІВ це:
– нагадування про необхідність сплати мита, реквізити, сума платежу;
– повідомлення із пропозицією відредагувати, виправити перелік товарів/послуг;
– повідомлення про розсилку заявочних документів ТМ в інші країни;
– пересилання повідомлень та листів з національних патентних експертиз.
Подібні повідомлення надсилає експерт WIPO заявнику і до Укрпатенту, і Укрпатент повторно дублює їх. Тобто. Ви можете отримати два однакові листи – з ВОІВ та Укрпатенту. Не потрібно двічі відповідати на кожен запит, достатньо відповісти на один із них.
У випадку, якщо будь-які листи зі Швейцарії будуть проігноровані, заявка може бути припинена (наприклад, з причин: не сплачено або неправильно сплачене мито, немає відповіді на запит щодо редакції товарів, послуг, інше)
4. Листи та повідомлення національних патентних відомств.
Після того, як заявку перевірено у WIPO, її з Женеви розсилають до країн, які вказані для реєстрації. У кожному патентному офісі розпочинається експертиза торгової марки відповідно до законодавства кожної окремої держави. В результаті таких дій патентні офіси можуть направити Вам наступне (перелік основних повідомлень):
– завершення експертизи, публікація для опозиції;
– рішення про успішну реєстрацію бренду;
– попередня відмова у реєстрації (відповідь обов’язкова);
– необхідність коригування переліку товарів/послуг (обов’язково відповідати);
– необхідність доплат мит (Японія, Індія, Туреччина) – обов’язково вимагає доплати та повідомлення.
Якщо Ви своєчасно та правильно не відповісте на запит національного патентного відомства, торгова марка в цій країні буде відхилена.
Самостійно Ви не маєте права відповідати у державні експертизи стосовно Вашої торгової марки – це можливо здійснювати виключно через патентних повірених.
5. Шахраї.
Після обробки міжнародної торгової марки в Женеві, WIPO здійснює офіційну онлайн публікацію цієї інформації на своєму інтернет ресурсі та в міжнародному бюлетені. У змісті такої публікації вказана адреса власника торговельного знаку та його представника. Відповідно, ці адреси можуть бачити будь-які особи у будь-якому місці світу, у тому числі й шахраї.
Користуючись тим, що багато власників торгових марок неуважно ставляться до листів з різних патентних відомств та організацій, шахраї оформлюють та надсилають (у паперовому вигляді поштою) різні повідомлення-пропозиції «здійснити оплату за реєстрацію торгової марки у якихось міжнародних базах». Зазвичай, дизайн таких листів використовує схожі з WIPO елементи, логотип, контакти, стиль. Суми, що пропонуються до оплати, складають близько 1500 – 3000 євро.
Рекомендуємо Вам у жодному випадку самостійно не робіть жодних платежів! Завжди надсилайте будь-яку документацію по торговій марці Вашому патентному повіреному, юристу, або самостійно уважно вивчайте текст кожного повідомлення.
Наводимо приклади деяких зразків шахрайських листів щодо міжнародних торгівельних марок.
6. Контакти, консультації.
- Сухарев Станіслав, директор, патентний повірений України
- + 38 067 209 78 89
- patent@unite.ua
- Рибалко Ігор, керівник відділу торгових марок
- + 38 067 44 700 26
- brand@unite.ua