Торгова марка, логотип – являє собою об’єкт (вид) інтелектуальної власності, що складається з знаку, слова, словосполучення, дизайну, малюнка, поєднання кольорів, або їх сукупності, що відрізняє продукти або послуги певного типу від таких же продуктів інших компаній. Власник торгової марки може бути фізичною особою, комерційною організацією чи будь-якою юридичною особою. Товарний знак може бути розташований на упаковці, етикетці або на самому продукті. Крім того, комерційне позначення може бути використане в діловій документації, рекламі, на веб-сайтах, сторінках, соціальних мережах, та в інших місцях.

Товарні та сервісні знаки (для послуг) часто розміщуються на вивісках, офісних будівлях компанії, а також на об’єктах, пов’язаних з товарами/послугами, наприклад – магазинах, супермаркетах, кафе, ресторанах, АЗС, спортклубах, салонах краси, медичних установ , та інших.

Після проходження процедури реєстрації Ви отримаєте Державне свідоцтво про реєстрацію торгової марки.

Крім державної реєстрації торгової марки, дизайн, малюнок, художнє виконання логотипу може мати ДОДАТКОВИЙ захист як об’єкт авторського права.

Авторське право – різновид інтелектуальної власності, що надає її власнику виключне право на реєстрацію (патентування), охорону, захист, використання творів у вигляді результатів творчих робіт, що охороняються державними документами, свідоцтвом на авторські права. Об’єктами авторського права можуть бути твори у літературній, художній, освітній, музичній формі, а також креслення, вихідні коди програм, дизайни логотипів тощо. (все, що відноситься до літератури, науки та мистецтва). Авторське право поширює свою дію на пісні, музику, книги будь-якого характеру, сценарії, архітектуру, живопис, малювання, скульптури, вихідні коди комп’ютерних програм, дизайн сайтів, етикеток, фотографії, ескізи, зображення, іграшок та багато інших творів – результати творчої діяльності. людини. У тому числі авторське право поширюється і на дизайн, зображення логотипів.

В результаті реєстрації Ви отримаєте Державне свідоцтво про авторське право на дизайн логотипу.

РЕЄСТРАЦІЯ ТОРГІВЕЛЬНОЇ МАРКИ НА ЛОГОТИП ПРЯМО ЗАРАЗ

Відповідно, маючи зареєстровану торгову марку, її власник має право і можемо піти ще одним шляхом – отримати реєстрацію авторського права на різні варіанти цього логотипу, торгової марки. Тобто, зареєструвати зображення не як «торгову марку» (відповідно до Закону України «Про охорону прав на торгові марки»), а як об’єкт авторського права – зображення, дизайн логотипу. Ця процедура триває до 3-х місяців, і вартість її значно нижча за стандартну реєстрацію торгової марки. Через три місяці ви отримаєте державне свідоцтво на авторське право на Ваш логотип (або на «колекцію логотипів»). Також, як зареєстрована тм, авторське право дозволить забороняти або дозволяти іншим особам розміщувати Ваш дизайн логотипу на Інтернет-ресурсах, веб-сайтах, інстаграмі, фейсбуці, інших соціальних мережах. Також поряд з діючою тм Ви можете маркувати продукцію різними варіантами етикеток, бірок, наклейок, на яких зображені Ваші логотипи.

Реєстрація авторських прав на логотип – це швидке бюджетне рішення для захисту зображення торгової марки. Державне свідоцтво про реєстрацію авторських прав на логотип може бути як основним захистом прав на інтелектуальну власність, так і додатковим юридичним захистом до державного свідоцтва на торгову марку.

Таким чином, будь-яка особа має право мати одночасно:

  • Свідоцтво про реєстрацію торгової марки;
  • Свідоцтво про реєстрацію авторських прав на логотип.

В результаті цих міркувань у цій статті може виникнути і виникає наступне питання. Якщо логотип може бути недорого, швидко, у великій кількості варіантів, на все життя може бути зареєстровано та захищено як об’єкт авторського права майже для всіх країн світу, навіщо ж у такому разі потрібна стандартна процедура реєстрації торгової марки?Якщо відповідати коротко, то – «потрібна», але це тема для іншої статті, в якій ми обов’язково проаналізуємо «слабкі» сторони реєстрації лого як авторське право, і заразом, як приклад, постараємося розповісти всесвітньо відомий смайлик Курта Кобейна. Чи це зображення є торговою маркою? Кому належать права на цей малюнок? Як спадкоємці рок-зірки використовують та захищають права? Чи може це «працювати» лише у США, Європі чи Україні теж?