У сучасному світі споживачі “завалені” торговими марками і візуально контактують з ними в повсякденному житті. Для наочного прикладу розглянемо наступні терміни (назви товарів, які були раніше або є і зараз торговими марками), такі як «лейкопластир», «джакузі», «суперклей», «нейлон», «ксерокс» – і це лише деякі з них. Споживачі підсвідомо розглядають ці товарні знаки як реальні продукти, а не як свої відповідні бренди. Однак, ці слова спочатку дійсно були «вигаданими торговими марками», які були раніше зареєстровані і належали конкретним особам. Отже, як зареєструвати нову торгову марку, і навіщо вона потрібна?

Нова компанія (або фізична особа – підприємець), яка є, наприклад «стартапом», як правило патентує своє ім’я, знак, назву, дизайн або вираз, відповідно її концепції продукту (наприклад – рекламний слоган). Також здійснюється реєстрація своєї інтелектуальної власності у вигляді товарних знаків. Виникає питання – яким чином торгові марки сприяють успіху стартапів і які переваги у зареєстрованих торгових марок в довгостроковій перспективі.

ТМ для StartUp

Ми розповімо Вам про вісім причин, чому необхідно зареєструвати торгову марку для стартапу:

  1. Знак для товарів і послуг створює впізнаваність бренду.
    Торгова марка забезпечує стартапам безпеку їх бренду. Зареєстрована торгова марка, назва компанії робить послуги і продукти компанії відрізняючими від конкурентів, стаючи їх інтелектуальною власністю. Таким чином, конкуренти не зможуть скопіювати або вкрасти Ваш бренд.
  2. Запатентований, а за тим і відомий бренд це стимул для інших співробітників приєднатися до Вашої компанії.
    Стартапам важливо зберігати позитивну репутацію, коли у них є торгова марка. Якщо у компанії хороша репутація, люди схильні працювати з ними і для них. Це тим більш доцільно, коли мова йде про розширення робочого штату і рекламної компанії. У стартапі необхідно більше співробітників, якщо компанія має намір рости. Це викликає постійну необхідність збільшення витратної частини бюджету, а зареєстрований і вже відомий товарний знак стає важливим активом для банків при наданні Вам бізнес-кредитів.
  3. Торгова марка запобігає юридичні проблеми в майбутньому.
    Відсутність реєстрації товарного знака залишає бізнес відкритим для судових позовів від підприємств, які зареєстрували однорідні товари, продукти, послуги під тим же ім’ям, знаком, слоганом або дизайном. Якщо це станеться, Вашому бізнесу доведеться мати справу зі зміною всього того, що Вами було створено і пророблено, наприклад, назви торгової марки, матеріалів веб-сайту, та значній мірі логотипу.
    Зареєструвавши товарний знак для стартапу, Ви захищаєте себе від недобросовісної конкуренції, а також від прямої імітації і підробки Вашого продукту і бренду.
  4. Товарний знак на все життя.
    Торгова марка є постійним (у часі) активом, її необхідно тільки періодично оновлювати (продовжувати кожні 10 років). Термін дії торгової марки не обмежений (як, наприклад, у патентів на винаходи або на дизайн). Наприклад, такі компанії-гіганти, як Google і Amazon, вони були лідерами в своїх областях протягом десятиліть, і будуть продовжувати процвітати ще десятиліття. При спробах реєстрації торгових марок, які тотожні або мають пряму схожість з вищевказаними знаками, будь-яка особа неодмінно отримає відмову в реєстрації, так як Google і Amazon є всесвітньо відомими і захищеними назвами завдяки ранній державній реєстрації, і існування на ринку десятиліттями.
  5. Торгова марка – це значний актив компанії.
    Знак, назва, логотип можуть виступати в якості каталізаторів збільшення вартості в міру зростання та популярності стартапу, тим більше, якщо стартап продовжує розширюватися. Таким чином, важливо використовувати торгову марку в маркетингових стратегіях, щоб сприяти підвищенню впізнаваності бренду і залучити більше споживачів.
    Як тільки стартап отримає позитивну репутацію за свій продукт або послугу, споживачі будуть асоціювати його торгову марку з тим – як працює бізнес. Товарні знаки приносять значну вигоду, коли бізнес хоче:
    – Диверсифікувати свої продукти або послуги;
    – Здійснити перехід до франчайзингу через ліцензування;
    – Збільшити цінність, виставивши себе на продаж.
  6. Зареєстрована торгова марка інформує Ваших клієнтів, споживачів, конкурентів про те, що Ви серйозно ставитеся до своєї справи.
    Ні для кого не секрет, що товарні знаки надають достовірність назвою компанії. Наприклад – Дісней. Чи можете ви уявити собі, що Дісней не використав би торгову марку свого імені або бренду? Уявіть маштаб юридичної бійні, яка за цим послідує; люди сторонні компанії будуть боротися з усіх сил, щоб отримати прибуток від імперії успіху, яка оточує їх торгову марку. Наприклад, Ви б захистили те, що того не варто? Зареєструвавши торгову марку для свого бізнесу, Ви по-новому поглянете на себе в очах Ваших цільових споживачів.
  7. Зареєстрований бренд для стартапу – це автономія і незалежність.
    Ні для кого не секрет, що ринок надзвичайно насичений безліччю типів бізнесу, самих різних за розміром і функціями. Це досить жорстока середа. Бути навіть найменшої рибкою в крихітному ставку в якості стартапа дуже складно. В цьому відношенні товарний знак може послужити Вам хорошою опорою як юридично, так і з точки зору маркетингу.
  8. Реєстрація торгової марки для домену в зоні .ua
    Якщо ж Ваша команда зважилася отримати для свого стартапу домен в зоні .ua, Ви неодмінно зіткнетеся з труднощами, а саме відсутністю реєстрації торгової марки. Так як на території України існують встановлені правила, які зобов’язують Вас надати свідоцтво України про реєстрацію торгової марки для можливості отримання домену першого рівня .ua. Тобто, для того щоб отримати домен в зоні .ua – обов’язково необхідно реєструвати торговельну марку.
  • Максимальний термін процедури реєстрації торгової марки в Україні як для стартапів, так і для інших видів діяльності, становить до 8 до 18 місяців.
  • Наша компанія якісно проконсультує, і зробить всю роботу, яка пов’язана з реєстрацією торгових марок в найкоротші терміни.

Контакти та консультації.

brand@unite.ua
+380674470026