Реєстрація торгових марок в Україні (230 USD), міжнародних (вартість «по запиту», залежіть від країн)
+380674470026 (месенджери) – Рибалко Ігор
В попередніх публікаціях на тему «Правила складання, подання заявки на торговельну марку» наведені зміст і суть розділів правил стосовно національних торговельних марок України. В цій статті описано зміст і суть розділів Правил, які стосуються заявок на міжнародну реєстрацію торгової марки, яка подається із України, та експертизи міжнародних знаків, логотипів, які подаються в іншій державі з поширенням на територію України».
Розділ IX. Реєстрація міжнародної торговельної марки від імені резидента України згідно з Мадридською системою.
Великий розділ, в якому зазначено і описане наступне.
1. Порядок складання міжнародної заявки, її зміст. Розрахунок міжнародного мита та національний збір. Мова заявки – англійська, французька. Транслітерація імені, фірмової назви, адреси заявника. Базові знаки України.
2. Подання документів. Електронна подача і підпис. Хто може бути заявником міжнародної торгової марки із України.
3. Про оформлення і подання територіального поширення торговельної марки після факту її міжнародної реєстрації. Заява, мова, збір.
4. Реєстрація зазначених документів в Патентному офісі України. Дата одержання. Надання порядкового номера.
5. Розгляд міжнародної торгової марки та її територіального поширення українським патентним відомством. Наявність платежу. Надсилання заявки у Міжнародне Бюро Всесвітньої Організації інтелектуальної Власності (WIPO, Женева). Виявлення недоліків, запит заявнику. Визначення та встановлення дати реєстрації міжнародної торгової марки. З’ясування відомостей про наявність/відсутність санкцій стосовно особи-заявника.
У разі належності принаймні одного заявника чи володільця міжнародного знаку, бренду, логотипу до осіб, пов’язаних із державою-агресором, така міжнародна заявка (заява про територіальне поширення) Патентним відомством України не засвідчується та не надсилається в Женеву до WIPO.
6. Міжнародна заявка може бути подана на підставі двох і більше українських реєстраціях/заявках за умови, що: вони стосуються такої самої торговельної марки; заявником або власником відповідної ТМ є та сама особа, яка подає міжнародну заявку; зазначені в міжнародній заявці товари, послуги охоплюються переліком відповідних товарів/послуг українських реєстрацій.
Подальші дії відносно міжнародної торгової марки здійснює WIPO та патентні відомства країн, регіонів реєстрації бренду.
ВІД АВТОРІВ ПРО ОСОБЛИВОСТІ міжнародних торгових марок, які подаються із України в інші держави, регіони:
– рекомендуємо здійснювати/замовляти ретельний пошук і дослідження тотожних і схожих торгових марок і комерційних назв в країнах подання заявки;
– для подання міжнародної торгової марки по мадридській системі обов’язкова наявність зареєстрованого знаку чи національної заявки в Україні; зображення/написання міжнародного знаку повинно абсолютно збігатися з українським; найменування продуктів, сервісів також повинні бути ідентичними (Правила: Наведені у міжнародній заявці назви товарів, послуг повинні попередньо бути у переліку товарів/послуг первинної національної tm. Наведений у міжнародній заявці перелік товарів або послуг може містити лише частину назв товарів/послуг, що є у базовій марці України, проте міжнародна тм не повинна містити назви продуктів, сервісів, які виходять за межі переліку зазначених у базовій торгівельні марці України. Товари та послуги повинні бути викладені відповідно до чинної версії поточної редакції міжнародної класифікації, що діє на дату подання міжнародної заявки);
– обирати тільки ті товари/послуги, для яких Ваш бренд буде реально використовуватися за кордоном;
– уважно слідкувати за усіма повідомленнями із WIPO та з патентних відомств інших країн, своєчасно відповідати на такі листи;
– не робити міжнародні платежі на підставі «листів про внесення Вашої тм в реєстри, бази брендів» чи подібні – дуже багато шахрайства;
– мати контакт з патентними повіреними інших країн, де Ви реєструєте свій логотип, знак, торгівельну марку.
Розділ X. Експертиза міжнародної торговельної марки, яка поширена на територію України з іншої держави
1. Порядок проведення експертизи міжнародної торгової марки, яка «зайшла» в Україну з території іншої країни по мадридській системі.
Публікація, очікування заперечень проти тм, експертиза згідно законодавства України, розгляд заперечення (якщо є).
Повідомлення про початок експертизи.
Висновок експертизи, реєстрація чи попередня відмова з можливістю апеляції, листування з WIPO.
Порядок листування з експертизою Українського патентного офісу.
Порядок дій власника міжнародної тм під час експертизи.
Строки.
Перевірка санкцій, які можуть існувати відносно пов’язаних з міжнародним знаком осіб.
2. Публікація відомостей про міжнародну реєстрацію торговельної марки в Україні.
Порядок опублікування в бюлетені.
Зміст відомостей про логотип/назву, які публікуються: класи, товари, послуги; зображення; вид позначення; опис знаку; дата внесення до Міжнародного реєстру WIPO; дата територіального поширення міжнародної реєстрації в Україну.
3. Заперечення проти дії міжнародної реєстрації торгівельної марки в Україні
Строки подання. Вимоги до документів. Збір. Дата подання заперечення. Попередня відмова направляється у WIPO разом з запереченням (без здійснення експертизи на цьому етапі). Право власника міжнародної реєстрації бренду повідомити Патентний офіс України про своє ставлення до заперечення протягом трьох місяців (від дати направлення Офісом до WIPO попередньої відмови). Порядок розгляду заперечення. Висновок експертизи з урахуванням заперечення і можливої відповіді на нього.
4. Перевірка міжнародної торгівельної марки на відповідність умовам реєстрації в Україні.
Посилання на законодавство. У разі відсутності підстав для відмови прийняття рішення про надання правової охорони торговельній марці за міжнародною реєстрацією в Україні. Про розгляд заперечення. Якщо є підстави для відмови – повідомлення про попередню відмову в реєстрації. У випадку, якщо в торгової марки є хоча б один власник, пов’язаний із державою-агресором, то у WIPO надсилають попередню відмову. Терміни направлення «відмов». Зміст документів щодо «відмови», строки відповіді на відмову. Умови дій Патентного офісу при наявності чи відсутності «відповіді на відмову». Заяви у WIPO за результатами перевірки: про надання охорони торговій марці для всіх товарів/послуг, або про надання часткової охорони щодо частини товарів і/або послуг після попередньої відмови, або остаточна відмова у реєстрації.
Розділ XI. Здійснення інших дій, передбачених Протоколом до Мадридської угоди.
1. Рішення патентної експертизи стосовно міжнародної tm в Україні може бути оскаржене шляхом подання аргументованого заперечення.
2. До Міжнародного реєстру trademarks можна вносити записи про:
– зміну власника міжнародного знаку стосовно всіх чи деяких товарів і послуг та всіх чи деяких зазначених країн, регіонів;
– обмеження переліку назв продуктів/сервісів стосовно всіх чи певних країн;
– відмову від охорони в обраних країнах для всіх товарів, послуг;
– зміну імені (найменування) та/або адреси власника;
– призначення патентного повіреного;
– зміну імені, адреси представника;
– повне анулювання міжнародної торгівельної марки.
3. Дострокове припинення дії або визнання недійсною міжнародної trademark в Україні. Здійснюється на підставі рішення суду.
4. Залежність міжнародної торгової марки від української базової тм.
Згідно з Протоколом до Мадридської угоди протягом у п’ять років з дати міжнародної реєстрації, ця торговельна марка залишається залежною від української заявки або свідоцтва, здійсненої на її основі. Міжнародна торгівельна марка підлягає повному або частковому анулюванню, якщо до закінчення п’ятирічного строку або в результаті процедури, розпочатої упродовж цього строку, свідоцтво України , на основі якого здійснена реєстрація міжнародної trademark, припинило свою дію повністю або частково на підставі рішення суду недійсним повністю або частково згідно із Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», а також у випадку, якщо українська заявка на тм була відкликана або вважається відкликаною, або за нею Патентним офісом України прийнято рішення про відмову у реєстрації торговельної марки для всіх товарів/послуг, або про реєстрацію знаку, логотипу лише для частини товарів, послуг та відмову у реєстрації торговельної марки для іншої частини товарів, послуг.
ЯКЩО ПОЯСНЮВАТИ СКОРОЧЕНО, то міжнародна тм (подана із України) напряму залежить від української тм 5 років. Тобто, для«впевненості і стабільності» міжнародної торгової марки потрібно першочергово дбати про базову українську реєстрацію.
5. Перетворення міжнародної trademark у національну заявку України.
Міжнародна торгова марка, що виключена з Міжнародного реєстру WIPO відносно всіх або частини та послуг, щодо яких міжнародний знак не був предметом повної відмови у наданні правової охорони, визнання міжнародної реєстрації в Україні недійсною або відмови від реєстрації на території України, згідно з Протоколом до Мадридської угоди може бути перетворена у національну заявку України на ту ж саму торговельну марку.
Для такого «перетворення» потрібно надати:
– клопотання в довільній формі українською мовою «про перетворення міжнародної тм у заявку на торговельну марку України»
– національна українська заявка на реєстрацію тм, при цьому зображення/написання позначення повинно бути абсолютно тотожним, зазначені у заявці товари, послуги повинні охоплюватися переліком товарів. послуг міжнародної торгівельної марки, виключеної з Міжнародного реєстру WIPO;
– копія повідомлення WIPO про анулювання міжнародної trademark, одержаного її українським власником
– підтвердження сплати відповідного збору за подання української заявки.
Автори огляду Правил і КОНТАКТИ:
Сухарев Роман, магістр з інтелектуальної власності
+38 050 809 07 19 (Viber, Telegram, WhatsApp)
Сухарев Станіслав, патентний повірений № 427
+380672097889 (месенджери)